niedziela, 19 września 2010

19 tydzien ciazy

Dobiega konca moj dziewietnasty tydzien ciazy :)
W tym tygodniu duzo sie wydarzylo, a mianowicie poczolam pierwsze prawdziwe kopniaczki malenstwa :) Wczoraj maluszek wiercil sie najbardziej, nawet wypinal sie raz z prawej strony, raz z lewej. Dzisiaj lekka cisza, a to takie wspaniale, ze chcialabym czuc to ciagle! Pozatym wilczy apetyt, jadlabym ciagle, a najbardziej mam ochote na pomarancze oraz wszelkiego rodzaju buleczki, chalki z dzemem. W nocy dokuczaja mi biodra. Staram sie spac na lewym boku, gdyz jest to najleprza pozycja dla ciebie oraz twego malenstwa. Od 
 poczatku piatego miesiaca nie mozna spac na plecach bo macica jest juz duza i naciska na kregoslup, jelita i glowne naczynia krwionosne. Najleprza pozycja to lewy bok z poduszka miedzy kolanami, wtedy krew ze skladnikami odzywczymi dobrze przeplywa, rwoniez jest wspomagana praca nerek co oznacza skuteczniejsze usuwanie zbednych produktow przemiany materii i nadmaru plynu. Zmniejsza rowniez obrzek kostek stop i rak. Mozecie rowniez zaopatrzec sie w specjalna poduszke w ksztaucie litery "C", swietnie sie sprawdza-naprawde polecam! Nadeszla rowniez kolej na zaopatrzenie sie w wiecej ciazowych ubran. Ciagle oszukiwalam sie, ze moje koszulki z przed ciazy beda mi pasowac. Lecz w tym tygodniu zroumialam, ze nie moge juz oszukiwac samej siebie, gdyz wszystkie moje bluzki wygladaja jakbym je wziela od mlodszej siostry z szafy ;) Polecam aby zaopatrzec sie w:
*dwie pary dlugich spodni
*dwie pary wygodnych spodni domowych (dresy)
*dwie pizamy (na zmiane)
*po trzy koszulki z dlugim i krotkim rekawem
* sweter lub bluza
* wieksza bielizna (dwa biustonosze oraz z siedem par fig)
Wiele z tych rzeczy nie musicie kupowac, gdyz wiadomo, ze ciazowe ciuchy sa bardzo drogie. Pozyczcie cos czasami od meza z szafy ;) lub poprostu kupujcie w tych sklepach co zwykle, tylko wybierajcie  rozmiary "L"
Ja pod koniec nowego tygodnia napewno sie wybiore na zakupy bo nie mam juz w co sie ubierac ! ;)
Zapomnialam rowniez wspomniec, ze jutro mam dlugo wyczekiwana wizyte w szpitalu. Moj ginekolog skierowal mnie na specjalna wizyte, aby zbadac serduszko malenstwa, poniewaz moj maz ma wade serca. Nie moge sie doczekac jutra, gdyz prawdopodobnie dowiemy sie plec dziecka :D- o ile zechce nam pokazac. Oczywiscie zamieszcze zdjecia z usg i opowiem jak bylo. A tymczasem zegnam wszytkie mamuski. Dbajcie o siebie i relakcujcie sie!
Ps. Przepraszam za brak polskich znakow (ale moj maz pozbawil moj komputer tej opcji) oraz za wszelkie bledy w pisowni (mieszkam w Stanach od 6,5 roku i nie mam zabardzo stycznosci z Jezykiem Polskim) Mam nadzieje, ze prowadzenie tego bloga pomoze mi przywrocic moja wczesniejsza Polszczyzne ;)
Pozdrawiam !


Brzuszek 19 tydzien: 92 cm :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz